Ny i CityKirken Nykøbing Falster

Opdateret: 8. apr. 2019

Da jeg selv første gang kom til frikirken sammen med min kæreste vidste jeg ikke så meget hvad jeg kunne forvente. jeg kendte kun i forvejen til dem der plejede at komme og banke på døren som ikke har en særlig god omtale, så jeg var da noget skeptisk. Hjemmefra havde vi lyttede til taler på kirkens hjemmesider og man kunne virkelig relatere til det som brugelige værktøjer i sin hverdag, derfor besluttede vi at komme til en gudstjeneste. Vi blev mødt af glade mennesker der bød os velkommen og snakkede med os, de havde liv i øjnene som aldrig før, og virkede som gode ordentlige mennesker.

Lovsang i Kirken

lovsang kirke nykøbing falster

Da gudstjenesten startede spillede de lovsang, det var ikke som jeg forventede og kendte det fra folkekirken, næ her var trommer, keybord, elguitar og bass man kunne følge med i teksten via en projektor. Den oplevelse jeg fik var at der skete noget helt særligt under gudstjenesten folk sang med hjertet til gud og jeg kunne mærke at her var noget tilstede som man ikke kunne se, noget rigtig godt. her efter talte præsten og det var en rigtig god prædiken - godt lige som forventet.

kirke nykøbing f

Venner som man kan stole på

I kirken fik jeg gode venner, ikke helt som venner plejede at være for mig, men venner som man kunne stole på og have det sjovt med. der var med andre ord plads til at give den gas og være fri på den gode måde, og det var rigtig godt for mig. Min oplevelse af de mennesker der i forvejen var i kirken da jeg kom har været helt speciel i forhold til hvordan det ellers har været at møde mennesker i mit liv. Nu her oplevede jeg at når der blev startet dårlig snak om andre mennesker så gik folk eller begyndte at tale om noget andet. "altså slet ingen drama?"what?

Folk ville hjælpe hinanden uden at forvente at få nogen igen, de gør hvad de gør for Jesus. Det er altså en helt anden verden som er rigtig rar at færdes i.

Kirkens økonomi

Jeg venter stadig den dag i dag, hvornår det sker at der er nogen der vil rippe mig for alle mine penge og sige at jeg ikke må gå min egen vej som jeg vil, lige som jeg har set i fjernsynet, det har ikke været virkeligheden og nu har jeg været i frikirker rundt om i hele landet. I Citykirken nykøbing f betaler folk naturligvis for kirken da den ikke modtager nogen støtte nogen steder fra det offentlige. og derfor bliver der samlet ind og jeg har givet hvad jeg selv syntes og jeg har også ladet helt være med at give noget uden at nogen syntes dårligt om mig af den grund.

Gudstjeneste i Citykirken

Det kan klart anbefales at se kirkens kalender og komme til en gudstjeneste og opleve hvad det er for noget.Jeg takker mange gange for ikke kun at have fået tro ind i mit liv og have fået det bedre og have nemmere ved at håndtere tingene når der sker noget som er svært, men også at have fundet mit eget bevis for at der er virkelig er mere mellem himmel og jord og at det virker at be' en bøn i jesu navn,. Livet bliver så meget nemmere.

@jonas 38år

259 visninger0 kommentarer